Direktlänk till inlägg 24 september 2015

Vända de negativa till något positivt!

Av Kalle Larsson - 24 september 2015 08:53

Såg på "Ett jobb för Berg" här om dagen. Ett bra program för jag gillar Carina Bergs personlighet och positiva anda som hon förmedlar ut genom rutan. Har alltid gillat henne sedan hon blev känd. I denna vecka var hon till New York till stjärnmäklaren Fredrik Eklund som på superkort tid blivit en av de bästa mäklarna i Amerika. Vilket är helt otroligt och helt facinerande. Under de dagar Carina var på besök hos Fredrik så kom Fredrik med ett antal kloka tips om hur man blir en bra mäklare. De som fastnade mest hos mig var två saker. Det ena var att bland annat försöka vända de negativa till något positivt, för enligt Fredrik så kunde man göra det om man verkligen kan knepen för det så att lyckas. Sedan var det att som mäklare bland annat så är personligheten ovärdelig. Kommer man till en visning för ett hus eller lägenhet, så spelar personligheten på mäklaren väldigt mycket roll. Är man glad, positiv, vet vad man gör och har ett stort intresse för sina kunder så kommer man långt med det. Det lilla extra på det är att man har något uttryck som speglar just den mäklaren, för det är då man kommer ihåg personen, om varför man valde att just gå till den mäklaren och möligtvis kommer tillbaka till den mäklaren om man väljer att flytta igen till en bostad. 

Sedan var det en massa klokheter som dök upp i programmet som jag inte har hunnit sortera in riktigt, men får kanske ta och se programmet igen för att ta till mig allt igen. 

Det som också facinerade mig också när jag kollade på programmet var hur otroligt stark kärleksband det var mellan Fredrik och hans man Derek var. Det kändes så äkta och hur de verkligen har träffat rätt när det gäller att hitta den sanna kärleken. Jag följer Fredrik Eklund på facebook och Instagram bland annat och det går inte att gå miste på hur de verkligen älskar att göra saker ihop, dela minnen för resten av deras liv och trivs i varandras sällskap. 

Så synd bara att nu när de har planerat att skaffa barn genom surrugatmamma så kom det som ett bomb för dem att mamman som bar deras barn fick missfall, så de genomgår en sorg just nu. Men detta ska inte få sätta stopp för deras planer om att göra sina drömmar i uppfyllelse. Som Fredrik skrev på facebook att de kommer att försöka igen. 

Livet tar sina lustiga vägar emellanåt. Men Fredrik och Derek verkar så starka i sina personligheter så detta kommer bli bra i slutänden. 


Nu ska jag fortsätta med det jag gör. Hoppas ni får det underbart idag med allt som faller er in och må så gott<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 5 oktober 2015 12:28


Fick en liten chock när jag läste på aftonbladet ganska så nyligen att den svenska författaren Henning Mankell har gått bort. Han led av cancer och det skrev han om i den självbiografiska boken kvicksand. Han är som mest känd för sina böcker om Kurt ...

Av Kalle Larsson - 25 september 2015 07:31

För mig är öppenhet och ärlighet väldigt viktigt. Oavsett vem man är med. Om det må så vara en familjemedlem, en kär vän eller total främling. Då mår man som bäst för att slippa stänga en massa murar framför sig så att man inte kommer framåt på livet...

Av Kalle Larsson - 22 september 2015 08:51

Jag ser oftast mitt som en film. Jag ser den filmen som en enda stor balans. En balans där man ska balansera mellan att det sker mycket goda ting i ens liv i alla områden som man har, men ändå lite onda. Men inte för onda. Bara så pass att man snudda...

Av Kalle Larsson - 22 september 2015 00:03

Ibland är livet bra roligt emellanåt. Med det tänker jag mest på det som vi tänker på, det dras vi oftast till oss. Jag har följt en känd person på sociala medier som Facebook och instagram ett bra tag nu. Vem jag menar är Agneta Sjödin. Hon är en pe...

Av Kalle Larsson - 21 september 2015 08:13

Godmorgon på er alla!   Fick en impuls om att göra igång med en blogg igen. Fast nu är det av helt andra grunder än vad jag har gjort tidigare. Förut så var det mest att man kände att det blev en massa krav att hålla en blogg igång och man kände ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards