Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Livet som en Hollywoodfilm!

Av Kalle Larsson - 22 september 2015 08:51

Jag ser oftast mitt som en film. Jag ser den filmen som en enda stor balans. En balans där man ska balansera mellan att det sker mycket goda ting i ens liv i alla områden som man har, men ändå lite onda. Men inte för onda. Bara så pass att man snuddar vid kanten innan det trillar över fullständigt till andra sidan. Bara det att man får nudas vid så man får en tankeställare på vart man är på väg, backa tillbaka och lära sig något gott utav det, så att man kan återkomma snabbt igen till det goda. Precis som i en amerikansk feel-good film.


Jag tror vi människor (de allra flesta utav oss) måste jobba på att ha mer tålamod. Nu för tiden ser man en del människor som ger upp alldeles för lätt, inte minst känner jag så för min egen del. Man vill helst att det ska ske på sekunden utan att det tar lite längre tid på att få det man vill ha här i livet. Dels tror jag också på att man omedvetet har en del bakomliggande faktorer som gräver i en som gör att vissa saker stoppas. Eftersom vi alla är olika individer med helt olika historier bakom oss så finns det nog mer eller mindre saker som man måste jobba med för att underlätta i sin vardag. Jag tror också vi människor skulle ha det så himla mycket bättre än vad det egentligen är om man både jobbar med sig själva mera och att man har mycket goda själar runt omkring sig för att komma en bra bit påväg. Alla vi har olika takt och vägar att gå till vårat egna och kanske gemensamma mål här i livet. Låt det vara så bara. Jag har upptäckt för länge sedan att jag tar längre tid än vad andra gör och jag accepterar det som det är och känner mig mer tillfreds med tanken nu än vad jag har gjort tidigare. Man ska vara den man är och köra sitt eget race och leva det liv som man känner är det bästa livet. Om andra inte gillar det, så får det vara. Man är den man är, det kan ingen annan ta ifrån en!


Lev livet utifrån det sätt du vill så blir det bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 5 oktober 2015 12:28


Fick en liten chock när jag läste på aftonbladet ganska så nyligen att den svenska författaren Henning Mankell har gått bort. Han led av cancer och det skrev han om i den självbiografiska boken kvicksand. Han är som mest känd för sina böcker om Kurt ...

Av Kalle Larsson - 25 september 2015 07:31

För mig är öppenhet och ärlighet väldigt viktigt. Oavsett vem man är med. Om det må så vara en familjemedlem, en kär vän eller total främling. Då mår man som bäst för att slippa stänga en massa murar framför sig så att man inte kommer framåt på livet...

Av Kalle Larsson - 24 september 2015 08:53

Såg på "Ett jobb för Berg" här om dagen. Ett bra program för jag gillar Carina Bergs personlighet och positiva anda som hon förmedlar ut genom rutan. Har alltid gillat henne sedan hon blev känd. I denna vecka var hon till New York till stjärnmäklaren...

Av Kalle Larsson - 22 september 2015 00:03

Ibland är livet bra roligt emellanåt. Med det tänker jag mest på det som vi tänker på, det dras vi oftast till oss. Jag har följt en känd person på sociala medier som Facebook och instagram ett bra tag nu. Vem jag menar är Agneta Sjödin. Hon är en pe...

Av Kalle Larsson - 21 september 2015 08:13

Godmorgon på er alla!   Fick en impuls om att göra igång med en blogg igen. Fast nu är det av helt andra grunder än vad jag har gjort tidigare. Förut så var det mest att man kände att det blev en massa krav att hålla en blogg igång och man kände ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards