Direktlänk till inlägg 21 september 2015

Återvändaren!

Av Kalle Larsson - 21 september 2015 08:13

Godmorgon på er alla!


Fick en impuls om att göra igång med en blogg igen. Fast nu är det av helt andra grunder än vad jag har gjort tidigare. Förut så var det mest att man kände att det blev en massa krav att hålla en blogg igång och man kände det att man borde skriva något varje dag, kanske flera inlägg per dag. Dels kanske för att man ville inte uttråka människor för att det gick någon eller några dagar efter att man skrivit igen. Men nu har jag tänkt om och funderat på några helt andra plan vad som gäller detta. Detta kanske känns som man är ganska kravlös när det gäller detta, men för just mig är det mera att jag vill skriva när jag känner för att skriva och inte få så mycket påtryckningar utifrån att man MÅSTE skriva ofta för att man har en blogg. Vissa tänker säkert att det är upp till en själv hur man vill göra med sin blogg, att det är en självklarhet. Men många är det ju inte så. Alla är vi olika som individer och har olika tankar om saker och ting. Det som är självklart för DIG är kanske inte så självklart för MIG, eller tvärtom. 


Med denna gång så blir det inte så ofta man skriver (mer eller mindre). Det är bara när lusten faller in att skriva några rader. Så vi får se hur detta kommer att bli. Det blir nog bra i slutändan ändå. 


Denna blogg kommer jag att skriva mest om mina tankar och funderingar av livet som jag gärna vill dela med mig utav och gärna av era tankar också för att se från andra synvinklar som man kanske inte har tänkt och reflekterat så mycket utav. Det är det som är så intressant med oss människor tycker jag att vi är som vi är, helt lika varandra men ändå så olika. Jag älskar människor på det viset för att man får så stor förståelse över hur vi är som individer, hur vi tänker, varför vi gör som vi gör osv. Man lär sig så mycket genom andra. 


Så med detta första inlägg tänker jag avslutningsvis tacka för mig och hoppas att ni hålls till tåls med att det blir mer eller mindre mellanrum mellan inläggen och att det ska bli intressant att följa. Nu är det dags för mig att fortsätta med det jag håller på med och att ni får en toppen bra start på denna vecka. Vädret verkar vara bra åtminstone denna morgon. Om det är regn och rusk hos er, så hoppas har mycket sol inom er som lyser upp och mår gott.


Ha det så bra alla och tänk på att ta hand varandra och alla runt omkring. Alla vi är viktiga på ett eller annat sätt<3

 
 
Miimz

Miimz

22 september 2015 11:18

Ställ inte kvar på dig själv att du ska skriva x antal gånger i veckan, ut skriv bara när andan faller på. Det är då det blir bäst. Att tvinga fram ett inlägg blir oftast aldrig bra i slutändan.

Kul att du börjat blogga igen Kalle! :D

http://mittlivsommiimz.wordpress.com

Kalle Larsson

22 september 2015 13:29

Precis min filosofi Miimz, så det ska vara :)

Tack så väldans, det ska bli en kul resa igen detta!

Må så gott som bara du kan! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kalle Larsson - 5 oktober 2015 12:28


Fick en liten chock när jag läste på aftonbladet ganska så nyligen att den svenska författaren Henning Mankell har gått bort. Han led av cancer och det skrev han om i den självbiografiska boken kvicksand. Han är som mest känd för sina böcker om Kurt ...

Av Kalle Larsson - 25 september 2015 07:31

För mig är öppenhet och ärlighet väldigt viktigt. Oavsett vem man är med. Om det må så vara en familjemedlem, en kär vän eller total främling. Då mår man som bäst för att slippa stänga en massa murar framför sig så att man inte kommer framåt på livet...

Av Kalle Larsson - 24 september 2015 08:53

Såg på "Ett jobb för Berg" här om dagen. Ett bra program för jag gillar Carina Bergs personlighet och positiva anda som hon förmedlar ut genom rutan. Har alltid gillat henne sedan hon blev känd. I denna vecka var hon till New York till stjärnmäklaren...

Av Kalle Larsson - 22 september 2015 08:51

Jag ser oftast mitt som en film. Jag ser den filmen som en enda stor balans. En balans där man ska balansera mellan att det sker mycket goda ting i ens liv i alla områden som man har, men ändå lite onda. Men inte för onda. Bara så pass att man snudda...

Av Kalle Larsson - 22 september 2015 00:03

Ibland är livet bra roligt emellanåt. Med det tänker jag mest på det som vi tänker på, det dras vi oftast till oss. Jag har följt en känd person på sociala medier som Facebook och instagram ett bra tag nu. Vem jag menar är Agneta Sjödin. Hon är en pe...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards